تور کیش,تور دبی,تور مالزی,تور آنتالیا,تور ترکیه

تور کیش,تور دبی,تور مالزی,تور آنتالیا,تور ترکیه

تور کیش,تور دبی,تور مالزی,تور آنتالیا,تور ترکیه

تور کیش,تور دبی,تور مالزی,تور آنتالیا,تور ترکیه

دیدنی های تایلند

آکواریوم پوکت تایلند

در 10 کیلومتری جنوب پوکت قرار دارد و مجموعه ای غنی از ماهی های استوایی و لاک پشت های دریایی و سایر جانداران دریایی را به نمایش می گذارد.

  مطالب مرتبط: تور تایلند , تور لحظه آخری تایلند , تور تایلند تیر 93 , تور تایلند ماه رمضان 93 , تور تایلند عید فطر 93 , تور تایلند مرداد93 , تور تایلند تعطیلات مرداد 93

 

فیل سواری در جزیره پوکت تایلند

علاقه مندان به فیل سواری Elephant Trekking، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.
 
 
 

قایق سواری در تندآب پوکت تایلند

قایق سواری در تنداب WhiteWater Rafting، از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی است که در اینجا وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد. بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از ماه ژوئن تا نوامبر است.
در غرب پوکت مراکز غواصی Diving متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارند. در پوکت، قایق رانی و موج سواری نیز بسیار طرفدار دارد.
 
 
 

درباره پوکت

جزیره Phi Phi
این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره پی پی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند.
پی پی که در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده، در کل شش جزیره را شامل می شود ولی دو جزیره اصلی آن، پی پی کوچک Phi Phi Lei و پی پی بزرگPhi Phi Don هستند که جزیره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزیره بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند.
اصلی ترین جاذبه پی پی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave و به مساحت ۳.۲ کیلومتر مربع است که نام آن را از نقش های روی دیوار غار گرفته اند. بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ۴۲ کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به پی پی نیز از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.
از دیگر جاذبه های جزیره پوکت، می توان به شام در کشتیSunset Dinner Cruise، سفر با قایق پارویی Kayaking، غواصی Snorkeling، آکواریوم پوکت Aquarium، باغ پروانه ها Butterfly Farm، موزه صدفSea Shell Museum، زیر دریایی Submarine، باغ وحش پوکت، سقوط آزاد Bungy Jumping، سواری با موتور چهارچرخ ATV، دوچرخه سواری در کوهستان Mountain Biking، صخره نوردی Rock Climbing و از همه مهم تر به سفر یک روزه به جزیره پی پی اشاره کرد.
 
 
 

دنیای سافاری یا دنیای وحش بانکوک تایلند

سافاری ورد ( Safari World ) از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت که به پارک سافاری مشهور است شامل حیواناتی چون شیر، ببر، خرس، زرافه، گورخر، آهو و پاندای سفید است که باید با ماشین از میان این حیوانات گذشت و آنها را مشاهده نمود. طول این قسمت 8 کیلومتر است و در حدود 45 دقیقه زمان می برد.
قسمت دوم که به پارک آبی مشهور است شامل گونه های مختلفی از حیوانات دریایی است و در آن نمایش هایی از حیوانات آموزش دیده همچون دلفین ها اجرا می گردد. این قسمت از پارک را می توان پیاده پیمود و از زیستگاه پرندگان نیز دیدن کرد.
جذابیت های دیگری هم نظیرشوی بوکس اوران گوتان ها، شوی تغذیه شیرهای آبی، شوی کابوی به همراه رستوران ها و مراکزخرید در سافاری ورد وجود دارند.
 
 
 

رودخانه چائوپرایا بانکوک تایلند

سفر با کشتی بر روی رودخانه چائوپرایا ( Chao Phraya ) جاذبه های بانکوک را که به ونیز شرق در بین اروپاییان مشهور است بهتر نمودار می سازد.
 
 
 

درباره بانکوک

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند و بزرگترین شهر آن است. بانکوک در مرکز تایلند واقع شده و مساحت آن در حدود 1500 کیلومتر مربع است.
نام رسمی و محلی این شهر "کرونگتپ" ( Krungthep ) به معنای شهر فرشته ها است ولی اکثر خارجی ها از نام بانکگوک استفاده می کنند. مردم محل نام بانگکوک را برای یکی از مناطق این شهر به کار می برند.
بانکوک دارای 3 فصل بارانی ( ژوئن تا اکتبر )، گرم ( مارس تا می ) و خنک ( نوامبر تا فوریه ) می باشد. متوسط درجه حرارت سالانه آن 29 درجه سانتیگراد با متوسط درجه حرارت ماهانه از 35 درجه سانتیگراد در آپریل تا 26 درجه سانتیگراد در دسامبر است. زمان آن نیز 7 ساعت از زمان مبدا گرینویچ جلوتر است.
بانکوک به دلیل داشتن معبدهایش، مجموعه کاخ پادشاهی، مراکز خرید بزرگ و رستوران های فراوان، دربین گردشگران شهرت یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.